Szeptemberben két fiatal nő felkereste a Hawkers-t (egy Spanyol napszemüveg márka) egy különös ajánlattal:
Ha a cég mindkettőjüknek fizet egy új Iphone7-est, segítenek meglovagolni a telefon első napján keletkezett hype-ot. A terv az volt, hogy a Hawker reklámozó nők sorban állását a cég elősegíti, és így ez egy majdnem ingyen reklám. Az ötlet rettentő hülyén hangzik, de bevált.
A két nő 38 órát állt a sorban. Miközben ők ott álltak, a Hawkers felvett melléjük egy masszőrt, és egy hegedűst, és egy szakmai Instagrammer dokumentálta az eseményt. Emellett indítottak egy nyereményjátékot, hogy kisorsolnak egy Iphone-t, és folyamatosan promózták a 4 millió Facebook, és 174 000 Twitter követőjüknek. A résztvevőknek ki kellett tölteni egy online űrlapot, meg kellett osztaniuk egy videót egy hashteggel. A promócióra több mint 6000-en regisztráltak, és ez lett a legfelkapottabb téma Spanyolországban, és azon kívül is. A promóciót több, mint 30 millió ember látta a Twitteren, és Facebookon összesen.
Ha kreatív módon is tudod csinálni, nincs szükséged sok pénzre, hogy terjeszd a hírt!
- mondja David Moreno, a Saldum Ventures társ-alapítója és kreatív igazgatója.
Ha meg tudunk hackelni egy híres márkát, meg tudjuk hackelni az egész rendszert.,
Az Iphone-os mutatvány is illeszkedett a a képletébe, amely segítségével 3,5 millió napszemüveget adott el 3 év alatt: Használj nagy márkákat, és hírességeket, hogy "nagy zajt csapj", használd a közösségi médiát, és tegyél célzott hirdetéseket az összegyűjtött tömegre.
Forrás: Bloomberg.com
Tetszett a cikk? Nyomj egy likeot, vagy oszd meg ismerőseiddel! Még több érdekességért kövesd a Grafitzsonglőr facebook oldalát!