Négy fontos marketing tanulság a világ egyik legrosszabb filmjéből
2017. február 23. írta: Gergő Herkó

Négy fontos marketing tanulság a világ egyik legrosszabb filmjéből

glengarry-glen-ross-poster.png

A valaha látott legrosszabb filmek listámon a Top 10-ben szerepelne a Glengarry Glen Ross. Megnéztem, mert nagyon szeretem az üzleti filmeket. Vagy azért, mert inspirálnak, vagy mert tanulhatok belőlük valami újat. A szóban forgó film tanulsága elhangzott az első tíz percben, aztán nem mutatott semmi újat. 

A sztori:

Négy ingatlanügynök munkáját, illetve egy napját mutatja be a film. Két konfliktusra épül a történet, az egyik a főnökség új motivációs rendszere, a másik az iroda kirablása. Ezzel a két mondattal el is mondtam a másfél órás film összes történését. A két számottevő cselekmény között pedig fékevesztett szitkozódás és káromkodás tölti ki az időt.

Érdekes film igaz? Nos nem. De egyetlen momentumot mégis csak kiemelnék tanulságként:

Egy fontos szabály van a filmben, ami kb a marketing alapja. 

Figyelem:  (Ekkor a vevőd még inaktív)   Kerülj a vevő figyelmének középpontjába

Érdeklődés: (Ekkor a vevőd már aktív)  Keltsd fel az érdeklődését

Döntés:     (Készen áll a vásárlásra)    Késztesd döntéshozásra

Akció:         Adj el neki

A filmből már kimaradt, de itt leírom, mert szerintem érdekes és fontos:

Hogyan kommunikálj a vevőid felé a különböző szakaszokban?

Inaktív szakasz: Valami bulvár téma, ami mindenkit érdekel. Ha megnézed a blogom top 5 legolvasottabb cikkét, láthatod, hogy mind bulvár. Ezen kívül, mivel infografikák készítésével foglalkozom, a bulvár témát infografikán jelenítettem meg, hogy a téma és a forma a saját bizniszemet erősítse.

Aktív szakasz: Szakértői cikkek. Ezzel tudatosítod a vevődben, hogy tudod, mit csinálsz. Ilyen volt az Új Marketing vs Régi Marketing  vagy az Így vágj bele a szabadúszó karrieredbe című cikkem.

Döntési szakasz: Itt jön az ajánlat tétel. Mikor a vevő már megbízik benned és a szakmai tudásodban, készen áll a vásárlásra. 

Szóval a legfontosabb tanulság, amit levontam: Bármivel is foglalkozol, mindig építsd fel a céged kommunikációját. Bár Én már régóta tudtam ezt, de a film kapcsán jutott eszembe, hogy ebből egy cikket is írhatnék, hiszen minden vállalkozónak fontos ez a tudás.

Tetszett a cikk? Nyomj egy likeot, vagy oszd meg ismerőseiddel! Még több érdekességért kövesd a Grafitzsonglőr facebook oldalát!