Virtuális valósággal rajzolni? De még mennyire!
2016. december 14. írta: Gergő Herkó

Virtuális valósággal rajzolni? De még mennyire!

Lerajzolni Hulkot 3d-ben

oculus-rift-5_0_0.jpg

 

Hihetetlen, hol tart a technika. Már a 90-es években is voltak kezdeményezések, és fejlesztések a virtuális valóság kifejlesztésére, de csak idén lett igazi nagy áttörés a témában, sikerült elérni azt a fejlettségi szintet, amikor már piacra dobható a termék. 

A YouTube-on már most százával vannak videók, amiken bemutatják a virtuális valóság szemüvegekben rejlő potenciált. Az eddigi kedvenc videóm a témában a Pamkutya csapata által bemutatott teszt volt. Annyira jól sikerült képernyőre vinni a technikát, hogy úgy tudták bemutatni a játékokat, hogy egy laikus néző a számítógép monitora előtt ülve is bele tudta élni magát a játékba. Ehhez persze nem kis technikai háttérre volt szükség, de a végeredmény magáért beszél. Ha még nem láttad a videót, érdemes lehet kattintanod:

 

Egyik nagy példaképem, mellesleg a kedvenc grafikusom Joshia Brooks, akinek már régóta követem a YoutTube csatornáját. Karakter rajzolással, animációval, és hasonló dolgokkal foglalkozik. Két napja tett fel egy videót, amin nem a tőle megszokott módon digitális rajztáblán rajzol, hanem egy VR sisakban. Érdekes lehet, hogy a megszokott módszerrel ellentétben most térben kell rajzolni, nem csak a kézfejét, használva, hanem vállból kivitelezni a rajzmozdulatokat.

Tetszett a cikk? Nyomj egy likeot, vagy oszd meg ismerőseiddel! Még több érdekességért kövesd a Grafitzsonglőr facebook oldalát!