Te vajon tudod, hogy De miért? Hát ezért!
2016. november 09. írta: Gergő Herkó

Te vajon tudod, hogy De miért? Hát ezért!

fluimucil2-800x445.jpg

Múlt hét pénteken kezdték elözönleni az internetet a Fluimucil reklámjában szereplő kisfiúról készített mémek. 

Még most is elég nagy füstje van a dolognak, de már messze nem akkora, mint a hétvégén. A reklám végül is pont jól sült el, sikerült annyira idegesítőre sikerülnie, hogy az emberek teljesen kiakadjanak tőle. Ebből a felindulásból aztán hatalmas mémlavina kerekedett, ami ingyen reklám lett a gyógyszer cégnek.

A közösségi média kihasználása nem újkeletű dolog a cégeknél, több multi is használja a közösség építést saját márkájának népszerűsítésére. (Erről írtam egy másik cikket is, azt itt tudod elolvasni, vagy a linkre kattintva:  http://grafitzsonglor.blog.hu/2016/11/07/igy_adj_el_napszemuveget_a_kozossegi_media_hasznalataval)

Bár itt nem volt szükség közösség építésre, egy véletlen gerilla marketing kampánnyá változott ez a hatalmas mém áradat.

A héten a szokásos rutinomat követve, a Minnert olvastam, és akkor futottam bele ebbe a cikkbe:

http://www.minner.hu/fluimucil-memek-arasztottak-el-a-magyar-webet-vajon-iranyitott-gerillamarketing-akcio-volt/

A cikk egy nagyon érdekes dologra világított rá:

A Google Trends-ben így nézett ki a keresés a "Fluimucil" kifejezésre

fluimucil1.jpg

Azt hiszem, ezen a grafikonon nincs mit magyarázni, az érdeklődés hihetetlenül megnőtt a termék iránt, valószínűleg arra még a reklám készítői sem gondoltak, hogy ilyen visszhangot vált ki a reklámjuk. Egy viszont biztos: A gyógyszergyár jól járt azzal, hogy az év legidegesítőbb reklámja az övék.

 

Tetszett a cikk? Nyomj egy likeot, vagy oszd meg ismerőseiddel! Még több érdekességért kövesd a Grafitzsonglőr facebook oldalát!