Milliókat egy weboldallal? Ugyan már, amelyik poént egyszer ellövik, az másodszorra már nem üt... Vagy mégis?
2017. június 17. írta: Gergő Herkó

Milliókat egy weboldallal? Ugyan már, amelyik poént egyszer ellövik, az másodszorra már nem üt... Vagy mégis?

Egy régi sztori egy zseniről, amit mindenki ismer, és rengeteg balek, aki belebukott abba, hogy megpróbálja utánozni őt. Most azonban fordult a kocka..... 

-Drágám! Kéne egy új autó, a régit már nem szeretem!

-Oké szívem, egy pillanat, összedobok egy weboldalt, ami termel nekünk gyorsan pár milliót.

Akár így is történhetett volna a milliondollarshomepage újragondolt utódjának születése.

milliondollarpixel.jpg

Az eredeti milliondollarhomepage

Persze a valóságban nem így volt, viszont az eredeti ötletben majdnem. De azt a sztorit már te is biztosan ismered: Annyi a lényege, hogy egy srác az egyetemi tandíjára akart gyűjteni (ha jól emlékszem) 10 000 dollárt, csinált egy weblapot, amit felosztott egymillió pixelre, és kiadta hirdetési felületnek, pixelenként 1 dollárért. Az oldal híre gyorsan szárnyra kapott, mivel ilyet azelőtt senki meg sem próbált csinálni (hát mégis ki az a hülye, akinek eszébe jutna egy ilyen képtelen ötlet?), felkapta rengeteg hírportál, hihetetlen mennyiségű látogatóval töltve meg így az oldalt. A nagy látogatottságra való tekintettel pedig jöttek a reklámozók is. Hamar össze is jött a tandíj, de azon felül még 990 000 dollár is.

Az eset után mindenkinek leesett az álla, hogy volt akinek mégis bejött és pénzt keresett vele, tömegesen kezdték másolni a koncepciót, ami már nem bírt hírértékkel, így nem is sikerült elérniük a kitűzött célt.

Egészen mostanáig.....

Csütörtökön este hatkor debütált a 3millioforint.hu oldal, amit az eddigi sikertelen próbálkozások miatt elég szkeptikusan fogadott a nagyérdemű. De ez most bejött. Ugyanis az ötlet újragondolója nem az eredeti receptet követte, tett bele pár csavart, aminek köszönhetően már az indulás időpontja előtt a kiadható banner helyek fele el is kelt, és a rá következő két napban újabb félmilliós bevételt hozott! Ha ez így megy tovább, jövő hét végére már nem is marad értékesíthető hely. 

Az akcióért egyébként a minner.hu szerkesztője: Mándó Milán a "felelős", akinek már több gerilla marketing kampánya is sikeresen növelte oldalának látogatottságát. Érdemes azért leszögezni, hogy az akció rengeteg előkészületet és munkát igényelt és igényel most is. De minden esetre ez egy kiváló példa arra, hogy egy régi ötletet átalakítva és újragondolva gyorsan össze lehet szedni akár egy autó árát is.

Ha tetszik az ötlet, itt élőben megnézheted, hogyan alakul a 3 milliós weboldal története --------->

http://3millioforint.hu/

 

Tetszett a cikk? Nyomj egy likeot, vagy oszd meg ismerőseiddel! Még több érdekességért kövesd a Grafitzsonglőr facebook oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

http://grafitzsonglor.blog.hu/api/trackback/id/tr3912602455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.