Alkalmazott vagy szabadúszó? Vagy a kettő egyszerre?
2017. március 18. írta: Gergő Herkó

Alkalmazott vagy szabadúszó? Vagy a kettő egyszerre?

A Freelancer Festival első délutáni előadója Papp Gábor volt. Épp az ebédszünet után kezdődött az előadása, amiről félig sikerült lecsúsznom, pedig az Ő sztoriját mindenképpen meg akartam hallgatni, és megírni a blogon, mivel igencsak tiszteletreméltó karriert futott be az elmúlt évtized során.10499407_10152232340840216_1303597628577160035_o.jpg

Papp Gábor online marketing és SEO szakértő, a The Pitch  online marketing blog társalapítója. Szakterülete a keresőoptimalizálás, a Growth Hacking és az üzleti modellek. Ügyfelei között van több Techstars és Seedcamp befektetés is, nagy hazai technológiai cégek, de dolgozik együtt New York Times bestseller íróval is. A Shapr3D growth marketingese. A The Pitch blogját havonta több, mint 10 000-en olvassák, online szakmai tréningjein már több százan vettek részt.

Szóval 20 perc késéssel jutottam be az előadóterembe, ahol Gábor már javában a sztorija közepén tartott. Amikor az előadásának vége lett, az udvaron odamentem hozzá és elmeséltem neki, hogyan is jártam. Erre Ő csak annyit mondott: Persze, semmi gond, keress meg bátran. Gyorsan adtam neki egy névjegykártyát, majd e-mailben megbeszéltünk egy Skype konzultációt, ami nagyon motiváló volt számomra. Nem csak elmesélte az előadása azon részeit, amikről lemaradtam, hanem ezen felül több egyéb szakmai kérdésemre is szívesen válaszolt.

Papp Gábor 2004-ben cserediákként tanult az USA-ban webdizájnt és weboldal programozást. Hobbi szinten használt Photoshopot, a padtársa zenekarának készített grafikus anyagokat. Az egyetem mellett szabadúszóként dolgozott.

2008-2009-ben kezdte el használni a Facebookot kapcsolattartásra a többi cserediákkal, mikor épp Hollandiában tanult. Ekkoriban Magyarországon még erőteljesen az Iwiw volt a meghatározó közösségi média portál. Gábor felismerte a tényt, hogy hamarosan hozzánk is beköszönt a Facebook korszak, ezzel együtt pedig a hazai konkurensei (Myvip, Iwiw) eltűnnek majd a piacról. 2011-ben butik ügynökséget alapított, és Facebook marketinggel kezdett foglalkozni, pedig ez még igencsak a kezdeti időszaka volt a nagy közösségi háló magyarországi jelenlétének.

2014. Főállásban dolgozott egy cégnél, de otthagyta és saját céget alapított. 

Volt már alkalmazott és szabadúszó, de egyik életformát sem tartja jobbnak, vagy rosszabbnak a másiknál, mindig az adott élethelyzettől, projekttől függ, melyik formában dolgozik főállásban.

A Skype beszélgetésünk folyamán szóba hoztam az ügyfélszerzést is, megkérdeztem, hogy Ő milyen módszert használ:

A kedvence az ismerősi ajánlással történő kapcsolatszerzés: Céljai közé tartozott, hogy cikket írjon a HVG Business magazinba. Fellapozta az utóbbi 4-5 számot, megnézte, volt e valaki ismerős cikkíró bennük. Gábor kapcsolati hálója igen fejlett volt, ennek köszönhetően talált ismerőst. A következő lépésben küldött neki egy emailt, amiben megkérte hogy ajánlja be a főszerkesztőhöz. A dolog pedig működött.

A második kedvenc módszere az email. Bár kétségkívül az ismerősi ajánlás konvertál a legjobban, bizony gyakran előfordul, hogy nem találni olyan valakit, aki be tudna ajánlani egy adott céghez. Ilyenkor általában küld egy 3 soros rövid emailt. Jobban szereti ezt a módszert, mint a hideghívást, mivel nem annyira tolakodó. A telefonhívás kizökkenti az embert a tevékenységéből, viszont az email nem. Az email ott van, látja, ha lesz ideje elolvassa, esetleg válaszol is. Erről van is egy nagyon klassz sztori a Gábor blogján, érdemes elolvasni, nagyon tanulságos:

http://thepitch.hu/hogy-szereztem-meg-eletem-elso-marketinges-allasat/

 

Tetszett a cikk? Nyomj egy likeot, vagy oszd meg ismerőseiddel! Még több érdekességért kövesd a Grafitzsonglőr facebook oldalát!

Biztosan észrevetted már, hogy egy ideje nem írtam új cikket erre a blogomra. Ennek egyik legfőbb oka, hogy új projektbe vágtam, és már egy másik blogon élem ki az írhatnékomat. 

Igyekszem minden cikkemet úgy megírni, hogy aki olvassa, tanuljon belőle valamit. Ha van egy kis időd, vagy kedved, nézz rá. Nem fogod megbánni!

Kattints ide: bloggerleszek.blog.hu

süti beállítások módosítása