Négy fontos marketing tanulság a világ egyik legrosszabb filmjéből
2017. február 23. írta: Gergő Herkó

Négy fontos marketing tanulság a világ egyik legrosszabb filmjéből

glengarry-glen-ross-poster.png

A valaha látott legrosszabb filmek listámon a Top 10-ben szerepelne a Glengarry Glen Ross. Megnéztem, mert nagyon szeretem az üzleti filmeket. Vagy azért, mert inspirálnak, vagy mert tanulhatok belőlük valami újat. A szóban forgó film tanulsága elhangzott az első tíz percben, aztán nem mutatott semmi újat. 

A sztori:

Négy ingatlanügynök munkáját, illetve egy napját mutatja be a film. Két konfliktusra épül a történet, az egyik a főnökség új motivációs rendszere, a másik az iroda kirablása. Ezzel a két mondattal el is mondtam a másfél órás film összes történését. A két számottevő cselekmény között pedig fékevesztett szitkozódás és káromkodás tölti ki az időt.

Érdekes film igaz? Nos nem. De egyetlen momentumot mégis csak kiemelnék tanulságként:

Egy fontos szabály van a filmben, ami kb a marketing alapja. 

Figyelem:  (Ekkor a vevőd még inaktív)   Kerülj a vevő figyelmének középpontjába

Érdeklődés: (Ekkor a vevőd már aktív)  Keltsd fel az érdeklődését

Döntés:     (Készen áll a vásárlásra)    Késztesd döntéshozásra

Akció:         Adj el neki

A filmből már kimaradt, de itt leírom, mert szerintem érdekes és fontos:

Hogyan kommunikálj a vevőid felé a különböző szakaszokban?

Inaktív szakasz: Valami bulvár téma, ami mindenkit érdekel. Ha megnézed a blogom top 5 legolvasottabb cikkét, láthatod, hogy mind bulvár. Ezen kívül, mivel infografikák készítésével foglalkozom, a bulvár témát infografikán jelenítettem meg, hogy a téma és a forma a saját bizniszemet erősítse.

Aktív szakasz: Szakértői cikkek. Ezzel tudatosítod a vevődben, hogy tudod, mit csinálsz. Ilyen volt az Új Marketing vs Régi Marketing  vagy az Így vágj bele a szabadúszó karrieredbe című cikkem.

Döntési szakasz: Itt jön az ajánlat tétel. Mikor a vevő már megbízik benned és a szakmai tudásodban, készen áll a vásárlásra. 

Szóval a legfontosabb tanulság, amit levontam: Bármivel is foglalkozol, mindig építsd fel a céged kommunikációját. Bár Én már régóta tudtam ezt, de a film kapcsán jutott eszembe, hogy ebből egy cikket is írhatnék, hiszen minden vállalkozónak fontos ez a tudás.

Tetszett a cikk? Nyomj egy likeot, vagy oszd meg ismerőseiddel! Még több érdekességért kövesd a Grafitzsonglőr facebook oldalát!

 

Biztosan észrevetted már, hogy egy ideje nem írtam új cikket erre a blogomra. Ennek egyik legfőbb oka, hogy új projektbe vágtam, és már egy másik blogon élem ki az írhatnékomat. 

Igyekszem minden cikkemet úgy megírni, hogy aki olvassa, tanuljon belőle valamit. Ha van egy kis időd, vagy kedved, nézz rá. Nem fogod megbánni!

Kattints ide: bloggerleszek.blog.hu

süti beállítások módosítása